ФОРМАТИВНО ОЦЕЊИВАЊЕ У ПРАКСИ

Код одобреног скупа: 1392  

Трибина

Центар за образовање и професионални развој
Текеришка 18а, Београд



Радован Антонијевић
aa_radovan@yahoo.com
0114253714
0638118889

ФОРМАТИВНО ОЦЕЊИВАЊЕ У ПРАКСИ

Унапређење компетенција наставника и стручних сарадника за примену различитих приступа, метода и техника формативног оцењивања у настави, у функцији ефикаснијег праћења и вредновања ученичких постигнућа, као и пружања подршке њиховом континуираном учењу и напредовању. Специфични циљеви: (1) Развити разумевање теоријских основа формативног оцењивања и препознати његове предности и могућности примене у свакодневној настави; (2) Оспособити наставнике за континуирано праћење, вредновање и документовање ученичких постигнућа; (3) Унапредити компетенције за примену метода и техника непосредног (процесног) оцењивања; (4) Развити вештине давања конструктивне и подстицајне повратне информације ученицима, у функцији подршке њиховом даљем напредовању.

(1) Теоријске основе и контекст формативног оцењивања: Место и улога формативног оцењивања у целини вредновања постигнућа ученика; Развојна улога формативног оцењивања у настави. (2) Праћење и вредновање постигнућа и активности ученика као континуирани процес: Континуирано праћење и евидентирање постигнућа и активности ученика као основа формативног оцењивања; Модели описа постигнућа и препорука за наредне активности учења. (3) Примена различитих приступа, метода и техника непосредног (процесног) оцењивања: Приступи, методе и технике непосредног оцењивања ученика; Формативно оцењивање у настави – Шта и како непосредно оцењивати?

Јачање компетенција за процењивање остварености образовног-васпитног рада и постигнућа ученика (праћење напредовања ученика, самовредновање, формативно оцењивање, вршњачко оцењивање)

Доктор педагошких наука Радован Антонијевић , Филозофски факултет Универзитета у Београду
Доктор педагошких наука Далиборка Поповић , Државни универзитет у Новом Пазару
Доктор педагошких наука Наташа Николић , Филозофски факултет Универзитета у Београду

1

2000

Наставник разредне наставе
Наставник предметне наставе - основна школа
Наставник предметне наставе - гимназија
Наставник општеобразовних предмета - средња стручна школа
Наставник стручних предмета - средња стручна школа
Наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
Наставник у школи за образовање одраслих
Наставник општеобразовних предмета - у средњој уметничкој школи (музичке
балетске
ликовне)
Наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке
балетске
ликовне)
Наставник изборних и факултативних предмета
Васпитач у дому ученика
Стручни сарадник у школи
Сарадник (педагошки/андрагошки асистент и помоћни наставник)
Директор/помоћник директора
Стручни сарадник у дому ученика

3200 РСД