Јачање еколошке писмености и еколошког идентитета ученика: од теорије до праксе у основној школи
Код одобреног скупа: 1284
Симпозијум
Факултет за образовање учитеља и васпитача
Краљице Наталије 43, Београд
Сања Благданић
sanja.blagdanic@uf.bg.ac.rs
0113615225
0648600662
Јачање еколошке писмености и еколошког идентитета ученика: од теорије до праксе у основној школи
Циљ скупа: унапређивање знања и вештине наставника биологије и хемије основних школа у Р. Србији у погледу развоја еколошке писмености и еколошког идентитета ученика, стварајући основе за савремено и одрживо образовање. Кроз примере наставне праксе из Србије и Финске, учесници ће моћи да се упознају са иновативним интердисциплинарним приступима у образовању који се користе за развој екол. писмености код ученика. Кроз радионице, учесници симпозијума ће бити подстакнути не само на размену искуства, већ и на активно учешће у креирању конкретних приступа и стратегија за јачање екол. писмености, критичког мишљења и одговорног односа ученика према природи, са циљем унапређења одрживих образовних пракси и развијања екол. идентитета ученика.
1. Пројекат „Еколошки идентитет ученика основне школе у Србији (ELIPS)“: мерење нивоа еколошке писмености и идентификација фактора развоја еколошког идентитета. 2. Резултати пројекта ELIPS: сазнања о еколошкој писмености ученика седмог разреда у Србији. 3. Резултати пројекта ELIPS: сазнања о развоју еколошког идентитета ученика седмог разреда у Србији. 4. Еколошко образовање у Финској: примери добре праксе и идеје за примену у Србији. 5. Интердисциплинарни приступ у развоју еколошке писмености: примери из праксе и радионице за наставнике
Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење)
виши научни сарадник Милица Марушић Јаблановић , Институт за пед. истраживања, Филозофски факултет
доктор дидактичко-методичких наука Зорица Веиновић , УБ, Факултет за образовање учитеља и васпитача
Научни сарадник Јелена Станишић , Институт за педагошка истраживања, Београд
редовни професор Сања Благданић , УБ, Факултет за образовање учитеља и васпитача
доктор методике наставе биологије Вера Жупанец , Природно-математички факултет, Универзитет Н. Сад
научни сарадник Драгана Гундоган , Институт за педагошка истраживања, Београд
Научни саветник Драгана Ђорђевић , Институт за хемију, технологију и металургију, УБ
мастер хемичар Слађана Савић , Хемијски факултет, Универзитет у Београду
дипломирани хемичар Марија Дикић , ОШ „Краљ Петар I“ , Ниш
дипломирани биолог Младен Савић , Основна школа „Чаки Лајош“ Бачка Топола
1
30
Наставник предметне наставе - основна школа
0 РСД